Església Parroquial

ico parroquiaÉs un dels edificis més emblemàtics de Bocairent. Construïda sobre l'antic castell, i consagrada el 1516, va ser realitzada originàriament a l'estil gòtic, i adaptada posteriorment als gustos barrocs del moment. En ella es reuneixen les principals característiques de l'art valencià, des del gòtic fins al segle XIX. El 1748, va sofrir grans desperfectes causats pel terratrèmol de Montesa, i va provocar la caiguda parcial de la torre campanar, que va haver de ser reedificada el 1766.

A l’interior, l'església està dividida en tres naus; una central i dos laterals separades per mitjà de pilastres en què es troben les escultures d'apòstols, sants.... A la nau central hi ha frescos de Vicent Amat (segle XIX) amb motius al·legòrics a la Dormició i Coronació de la Mare de Déu.

LA PILA BAPTISMAL

És una antiga font pública del segle XV, treballada en pedra amb peu gòtic, que va ser traslladada a la Parròquia en el segle XVII. Atribuïda als mestres Pere Compte i Pere Balaguer, que foren els pedrapiquers que van realitzar la Llotja i el Miquelet.

CAPELLA DE SANT BLAI

És el patró de Bocairent desde l’any 1632, Va ser construïda i decorada pels germans Vergara en 1722. D'estil xorigueresc, està presidida per Sant Blai, i els seus quatre medallons representen escenes de la vida i el martiri del Sant.

ALTAR MAJOR

És d’estil neoclàssic i va ser construït en la segona meitat del segle XIX. Està presidit per la titular de la Parròquia, l’Assumpció de la Mare de Déu. Als seus peus es troba 'El Salvador', obra del pintor d'Albaida Salvador Segrelles. A la dreta, trobem part del retaule que per a esta parròquia executà el pintor Joan de Joanes al segle XVI i a l’esquerra un altre retaule començat per Joan de Joanes i acabat pels seus deixebles. Joan de Joanes va morir a Bocairent mentre treballava en la realització del gran retaule de l’altar major.