Visita virtual

T'agrada la història i l'art?

La Parròquia Assumpció de Nostra Senyora (Bocairent), t'ofereix un apassionant recorregut pels seus monuments i museus…

ico parroquia

Coneixeràs l'interior d'una de les esglésies més importants de la zona, coneguda com la Catedral de la Mariola, edificada sobre els fonaments de l'antic castell. El recorregut et permetrà gaudir amb la visita de la "xicoteta Capella Sixtina de la Mariola", meravellar-te a la Capella de Sant Blai (obra dels Germans Vergara) o contemplar una autèntica obra d'art: la Pila Baptismal, obra dels autors de la Llotja de València.

Un viatge a través de la història, en el qual després de pujar quasi cent escalons, accediràs a la sala de campanes del CAMPANAR des d'on gaudiràs de les millors panoràmiques del Barri Medieval de Bocairent i de la Serra Mariola.

ico museu

ico mocb

ico monestir

Però si el que realment t'agrada és l'art sacre, al MUSEU Parroquial tens al teu abast una de les millors pinacoteques de la Comunitat Valenciana, amb obres de Joan de Joanes, Joaquín Sorolla, el Mestre de Borbotó, Ribalta, Segrelles, Cristòfol Llorenç, Gaspar Requena, Mariano Benlliure, Blas Silvestre… Un autèntic plaer per als amants de l'art, que no pots passar per alt en la teua visita a Bocairent.

Al costat de l'Església, podràs trobar el MUSEU d'Oficis i Costums de Bocairent (MOCB), on podràs conéixer l'ofici del tèxtil i com es confeccionava la manta bocairentina, et trobaràs amb l'agricultura de la Mariola o amb l'escola de fa 50 anys, a més dels costums i tradicions de Bocairent.

I per a acabar? Un monument únic, excavat en la roca i fundat el 1556 com a Monestir de monges de clausura. El MONESTIR Rupestre és una obra d'art del treball de la pedra, que no pots deixar de contemplar… Una visita turística guiada t'aproximarà a la història d'aquest Monestir únic i a la de les monges que el van habitar.

T’animes a gaudir de l’art, la història i els costums de la Mariola?