Museu parroquial

ico museuAl Museu Parroquial tens al teu abast una de les millors pinacoteques d’art sacre de la Comunitat Valenciana (col·lecció museogràfica permanent reconeguda per la Generalitat Valenciana), amb obres de Joan de Joanes, Joaquín Sorolla, el Mestre de Borbotó, Ribalta, Segrelles, Mariano Benlliure, Cristòfol Llorenç, Gaspar Requena Blas Silvestre… Un autèntic plaer per als amants de l’art, sense passar per alt la important col·lecció d’orfebreria, tèxtil, ceràmica i d’altres peces importants, en un Museu que ha estat remodelat recentment per la Fundació La Llum de les Imatges de la Comunitat Valenciana.

SALA D’ORFEBRERIA

Els llenços del pintor bocairentí Blas Silvestre decoren el sostre. Destaca una de les obres més importants: el Guió de Sant Blai, pintat per Joaquín Sorolla el 1902. També podem trobar la Verge Maria de la Salut, del segle XV, atribuïda al Mestre Cabanes i a Nicolau Falcó. Entre els objectes que s’exposen, podem destacar un Lignum Crucis d’estil plateresc del segle XVIII, la capa pluvial i el calze de Sant Joan de Ribera, atribuït a l’escultor florentí Benvenuto Cellini, la Casulla Gòtica del segle XV i el Llibre dels Privilegis de la "Real Fábrica de Paños", concedits per Felip II a Bocairent el 1587.

SALES DE PINTURA I ESCULTURA

En un total de set espais diferenciats trobarem una magnífica de col·lecció de pintura,  escultura i ceràmica amb obres d’entre els segles XIV i XX. Així destaquem obres com l’estendard de Sant Lluís Gonçaga, obra de Segrelles, el Retaule de Sant Jaume, pintat per Gaspar Requena, deixeble de Joan de Joanes, el  Sant Sopar del Mestre de Borbotó, la Mare de Déu del Pilar d’Antonio Palomino o el Crist Jacent de Mariano Benlliure… A la part superior trobarem una magnífica col·lecció de ceràmica valenciana del segle XV i un espai dedicat al pintor local Blas Silvestre, des d’on es pot observar l’arquitectura interior de les voltes de l’Església.